מה ההבדל בין WMS ל-WCS…. ו-WES, PLC ו-MFC?

מה ההבדל בין WMS ל-WCS…. ו-WES, PLC ו-MFC?

עולם ניהול המחסנים ובקרת האוטומציה מלא בקיצורים והגדרות. וקל להתבלבל מהתיאורים הסותרים של קיבולת ופונקציונליות בסוגים שונים של מערכות. בפוסט זה ננסה ללבן חלק מהבלבול ולענות על השאלה:

מה אני באמת צריך כדי להפעיל את המחסן שלי?

אוקיי, בואו נתחיל לסבך את הבלגן הזה. ראשית עלינו להגדיר את הרמות השונות שאנו צריכים כדי לשלוט במחסן שלנו עם מערכות תוכנה. במחסן בגודל ממוצע, עם איסוף אוטומטי וגם ידני, אנו מוצאים שתי רמות שליטה בסיסיות; בקרת מכונות והיגיון עסקי. אנו יכולים להתייחס לשני אלה מתחת ומעל לקו , כפי שמוצג באיור הבא).

מטרת המערכות מתחת לקו היא לשלוט ולייעל את ציוד האוטומציה, בנפרד וביחד, כאשר המערכות שמעל הקו מוסיפות את המימד העסקי ומייעלות את תפעול המחסן ביחס לסוג הסחורה, משלוחים וכדומה. בפשטות, בקרת מכונות עוסקת ב- HOWבעוד שרמת ההיגיון העסקי מתמקדת במה.

מערכות תוכנה לבקרת מכונות

בהתאם להגדרה, ניתן להזדקק לשלוש רמות שונות של מערכות בקרת מכונה במחסן אוטומטי. חלק בודד של ציוד אוטומציה, למשל מנוף או מסוע נשלט על ידי מחשב קשוח הנקרא בקר לוגי תכנות (PLC) או בקר ניתן לתכנות, בעוד שמערכת לבקרת זרימת חומרים (MFC) מחברת קבוצה של ציוד אוטומציה מאותו ספק, למשל מספר מנופים.

הרמה הגבוהה ביותר של בקרת מכונות במחסן אוטומטי מנוהלת על ידי מערכת בקרת מחסן (WCS). בדומה ל"שוטר תנועה", ה-WCS אחראי לשמירה על פעילות חלקה של כל התהליכים ולמקסם את היעילות של מערכות הטיפול בחומרים. הוא מספק ממשק אחיד למגוון רחב של ציוד לטיפול בחומרים כגון AS/RS, קרוסלות, מערכות מסועים, ממיינים, משטחי משטחים וכו'.

מערכות תוכנה ללוגיקה עסקית

ברוב המחסנים הפעולות מתנהלות בשילוב של תהליכים אוטומטיים וידניים. כדי להימנע מ"איי אוטומציה" מבודדים יש צורך במערכות תוכנה המבוססות על היגיון עסקי, כדי לייעל את כל הפעילויות במחסן, הן הידניות והן האוטומטיות, ביחס לסוג הסחורה ולעדיפויות המשלוח.

סוג אחד של מערכת המשמשת כתוכנת ביניים בין בקרת מכונות לתכנון משאבים ידני היא מערכת ביצוע המחסן (WES). WES הופיעה לראשונה כמערכת היברידית עם פונקציונליות WMS ספציפית עם פונקציונליות של מערכת Warehouse Control (WCS), עבור מחסנים עם פתרונות אוטומציה מתקדמים.

למערכת ניהול מחסן (WMS) יש את אותה פונקציה כללית, אך עם יותר יכולות לשילוב תהליכים אוטומטיים וידניים. ה-WMS הוא המוח של המחסן שלך ומאפשר לבצע אופטימיזציה של מילוי וסבבי איסוף, לצמצם שגיאות איסוף ולעקוב אחר ביצועים בזמן אמת.

ברמה הגבוהה ביותר, כל פעילויות המחסן צריכות להיות משולבות עם מערכת תכנון המשאבים הארגוניים (ERP), שבה מתרחש כל התכנון העסקי לטווח ארוך.

אז מה אני צריך במחסן שלי?

כמו תמיד, התשובה המשעממת היא: זה תלוי. על גורמים כמו גודל, סוג סחורה, רמת אוטומציה וצורך בגמישות. אבל אפילו יותר חשוב מ-WHAT הוא למעשה FOR WHAT, כמו בשביל מה אני הולך להשתמש בכל מערכת.

כי כאן דברים נוטים להיות קצת מבולגנים. ספק האוטומציה שלך עשוי לומר שה-WCS שלהם הוא למעשה WMS, פתרון WMS עשוי לכלול פונקציונליות של WCS, ולהרבה מערכות ERP יש מודולי WMS, והאם WES הוא באמת גם WMS וגם WCS בו-זמנית? התוצאה יכולה להפוך לטלאים של פונקציונליות חופפת, כפי שמוצג באיור הבא:

כדי להפוך את כל הפעילויות במחסן, האוטומטיות והידניות, ליעילה ככל האפשר אנו ממליצים על הפרדה ברורה של פונקציונליות, בין רמות שונות של מערכות תוכנת מחסן. חשוב לבחור את ההגדרה הנכונה מההתחלה. בהתאם לכמות ציוד האוטומציה בפעילות המחסן שלך או אם המודל העסקי שלך דורש פתרון לוגיסטי מורכב פתרון אחד טוב הוא WMS הטוב ביותר שיכול לצמוח עם העסק שלך, יחד עם WCS משולב חלק, המאפשר את אותו היגיון עסקי, עצמאי של ספק אוטומציה.

במודל זה ה-WMS מטפל בכל נתוני הלקוחות וההזמנות, הטמעת כללים עסקיים במחסן וחישוב/סנכרון תהליכי הפיזור על פני אזורי המחסן השונים. ה-WCS מטפל בתיאום של אוטומציה, ציוד (הקצאה מבוססת על העדיפות שתתקבל מה-WMS) ומשמשת כ"שוטר התנועה" עבור האוטומציה, ה-MFCs (אחד או כמה בהתאם להגדרה) שולטת על מקטעים בודדים של האוטומציה (סט מסועים, מערכת מנוף וכו') ו מבצע מטלות לפי תזמורת ה-WCS. ה-MFCs מטפלים גם בתקשורת ברמה נמוכה עם ה-PLCs.

כמו כן, מומלץ לבחור WMS ו-WCS מאותו ספק. עם פתרון אחיד שכזה, תוכל לפעול עם אותה הגדרה והיגיון הן בחלק הידני והן בחלק האוטומטי של המחסן. יתרון נוסף , כשיהיה צורך לבצע פיתוח במערכת אחת, וניתן להשתמש בה בכל המחסן. זה גם נותן לך את החופש לבחור ולשלב ציוד אוטומציה מכל ספק.

דילוג לתוכן