אוטומציה ורובוטיקה בשרשרת האספקה

הסימנים שהגיע הזמן להכניס אוטומציה ורובוטיקה לרשת ההפצה שלך

הביקוש לאוטומציה ורובוטיקה לשיפור תוכנות לניהול שרשרת האספקה נמצא בשיא, אך בפועל, עסקים רבים עדיין נמצאים בשלבים מוקדמים של הטמעה. מחקרים מראים שיותר מ-80% מהמחסנים כיום פועלים ללא אוטומציה כלל. אם כך, איך נדע מתי הזמן הנכון להכניס אוטומציה ורובוטיקה לרשת ההפצה שלנו? המאמר בודק מספר סימנים מרכזיים, לצד תובנות של מומחים בתעשייה מחברות Robust.AI, Advanced Intralogistics וLocus Robotics.

סימן 1: קושי בגיוס עובדים

לפי ג'ון מורטי, ראש מוצר ב-Robust.AI, סימן ברור לכך שהגיע הזמן להטמיע אוטומציה ורובוטיקה ברשת ההפצה הוא קושי בגיוס עובדים חדשים. עלויות עבודה עולות וצריך לאייש משרות מסוכנות או לא נעימות, מה שמחזק את הטיעון בעד אוטומציה. בנוסף, זמן ההדרכה הארוך הנדרש לעובדים חדשים כדי להפוך ליעילים יכול להתקצר משמעותית בעזרת אוטומציה, המאפשרת קליטה מהירה יותר ושיפור היעילות.

סימן 2: אתגרים בנצילות שטח

רנדי מארבל, יועץ מכירות בכיר בתחום תוכנות ב-Advanced Intralogistics מדגיש את החשיבות של ניצול שטח במרכזי הפצה. ככל שחברות גדלות והנפחים עולים, במקום להרחיב את השטח הפיזי, אוטומציה מציעה פתרון באמצעות אחסון צפוף, כמו מודולים של מעליות אנכיות. מערכות אלו מיטיבות את ניצול שטח האחסון ומשפרות את הנגישות על ידי הבאת המוצרים לעובד, במקום שהעובד ייאלץ לחפש פריטים.

סימן 3: זמינות עובדים

סטיב סימרמן, ראש שותפויות גלובליות ב-Locus Robotics, מדגיש את האתגר המתמשך של זמינות עובדים במרכזי הפצה. זה לא רק עניין של עלויות עבודה אלא גם הקושי הרב במציאת עובדים זמינים. מחסור זה בעובדים הופך את האוטומציה לפתרון אטרקטיבי לייעול פעולות ולשמירה על הפריון.

יתרונות האוטומציה והרובוטיקה

כל המומחים שלנו מסכימים על כך שהטמעת אוטומציה ורובוטיקה ברשת ההפצה שלך מאפשרת יתרונות רבים, כולל:

  • ליקוט הזמנות אוטומטי
  • צמצום זמן תנועה ועבודה
  • מיון ואריזה
  • ניהול מלאי
  • אופטימיזציה של המחסן
  • גמישות ויכולת התרחבות
  • ניתוח נתונים ותובנות

אבל ההחלטה מה ליישם יכולה להיות מורכבת. תחום הרובוטיקה מתפתח במהירות, וחברות רבות מציעות פתרונות שונים. עם זאת, חשוב לזכור שרובוטיקה היא כלי, לא המטרה הסופית. המטרה העיקרית של פעילות האחסנה וההפצה היא לספק הזמנות באופן מדויק, מהיר וחסכוני. כל אחד מהגורמים הללו – דיוק, זמן ועלות – ניתן להימדד באופן אובייקטיבי.

כדי לקבוע אם רובוטיקה היא הפתרון הנכון, יש להתחיל בזיהוי הבעיות הספציפיות שברצונכם לטפל בהן במחסן שלכם. לאחר שתבינו את דרישות האחסנה וההפצה שלכם, תוכלו לשקול את כל הפתרונות האפשריים, מידני ועד אוטומטי, כולל רובוטיקה. על ידי השוואה אובייקטיבית של התועלות העסקיות של אפשרויות שונות, תוכלו לבחור את הפתרון היעיל ביותר.

דילוג לתוכן